پایان نامه رشته گرافیک با مضمون مطالعه قابلیتهای حروف نگاری معاصر (در طراحی گرافیک محیطی و زیورآلات) - اشتراک گذاری و فروش مطالب مختلف (PDF، مقالات ،پایان نامه)

سایت تخصصی هفت برگ بهترین مرجع پایان نامه ، آموزش و ارائه دهنده مقالات تخصصی

پایان نامه رشته گرافیک با مضمون مطالعه قابلیتهای حروف نگاری معاصر (در طراحی گرافیک محیطی و زیورآلات)

قیمت محصول 70000 تومان

آسان خرید کنید

تضمین کیفیت فایل

پشتیبانی 24 ساعته

70000 تومان – خرید

0 خرید

۰دیدگاه

رتبه دادن به محصول

جزییات محصول

قالب فایل ورد 124 صفحه فرمتdocx (قابل ادیت)
محتوای این فایل شامل:
مقدمه
فصل اول
تاریخچه پیدایش الفبا و خط
خط تصویری
خط مفهوم نگار
خط هجایی
خط غیر هجایی یا الفبایی
تاریخچه خط در دوران اسلام
خط و خوشنویسی در دوران اسلامی
خط کوفی
ساده
تزیینی
بنایی یا معقلی
خطوط شش گانه
رقاع
ثلث
ریحان
محقق
توقیع
نسخ
اقلام ایرانی
تعلیق
نستعلیق
شکسته نستعلیق
توسعه کاربردهای گرافیکی خط
تعامل خوشنویسی با سایر هنرهای تجسمی
آشتی خط با رایانه
شکل گیری تشکل های هنری
نقاشیخط یک زبان بین الملل
ویژگی های خوشنویسی معاصر ایران
ارتباط تصویری
ارتباط
گرافیک
گرافیک در ایران
گرافیک محیطی
تاریخچه گرافیک محیطی
تقسیم بندی گرافیک محیطی
انواع کاربرد گرافیک محیطی
تبلیغ
آموزشی
هدایت و راهنمایی
تفننی
خط در گرافیک محیطی
نقش خطوط اسلامی در طراحی گرافیک معاصر
تایپوگرافی در ایران و جهان
جواهرات و زیورآلات
استفاده از زیورآلات در طول تاریخ
سالهای 50-100 میلادی
سالهای 100-150 میلادی
سالهای 150-200 میلادی
سالهای 200-250 میلادی
تاریخچه جواهرسازی در ایران
تاریخچه کاربرد تایپوگرافی در طراحی جواهرات
فصل دوم
سفالینه ها و فلزات
زیورآلات
فصل سوم
نقد وبررسی
بازوبند1
بازوبند2
آویز
جعبه دعای طلاکوب
جعبه دعا(گردت آویز)
نتیجه گیری
منابع
گزارش کار عملی

 

فهرست تصاویر
فصل اول
تصویر 1-1 (نمونه ای از خط کوفی ساده.)
تصویر 1-2 (نمونه ای از خط کوفی تزیینی)
تصویر 1-3 (نمونه ای از خط کوفی بنایی یا معقلی )
تصویر 1-4 (نمونه هایی از اقلام شش گانه«نسخ،ثلث،رقاع،توقیع،محقق،ریحان)
تصویر 1-5 (اثری از استاد حسین فیض آبادی از مجموعه سوره حمد ،شکسته نستعلیق)
تصویر 1-6 (نمونه‌ای از خط تعلیق بخط خواجه اختیار منشی گنابادی (م ۹۷۴ ه.ق)
تصویر 1-7 (نمونه‌ای از خط نستعلیق اثر میرعماد)
تصویر 1-8 (نمونه گرافیک محیطی«مجسمه تزیینی شهری»،ایران)
تصویر 1-9 (نمونه گرافیک محیطی« بیلبورد»)
تصویر 1-10 (نمونه گرافیک محیطی«ایستگاه اتوبوس»)
تصویر 1-11 (نمونه تایپوگرافی)
تصویر 1-12 (نمونه تایپوگرافی)
تصویر 1-13 (بازوبندطلا بادوشیردال شاخدار،مارلیک،هخامنشی)
تصویر 1-14 (یک جفت گوشواره مشبک مزین به طلا،330-550 پ.م،پاسارگاد،موزه ملی ایران)
تصویر 1-15(مدال زرین،کردستان،هخامنشیان،موزه ملی ایران)(مدال زرین،هخامنشی،موزه متروپولیتین)
تصویر 1-16(جواهرات طلای پارتها،قلاب کمر؛گوشواره؛آویزمرصع به لعل،نهاوند،سده یکم پ.م،بریتانیا)
تصویر 1-17(دستبندطلاباپایانه دوسر پرنده،مرصع به جواهر،330-550پ.م،ایران،موزه میهو،ژاپن)
تصویر 1-18(نیم تنه گچی شاپوردوم با زیورآلات(گردنبند و گوشواره)،جواهرو مروارید،کشف در کیش،دوره ساسانی)
تصویر 1-19(گوشواره زنان قاجار،سده 13 ه.ق،از روی هنرهای ایران،فریه)
تصویر 1-20 (مجسمه هیچ،تایپوگرافی،پرویز تناولی)
تصویر 1-21 (نمونه آثار هیچ،پرویزتناولی)
تصویر 1-22 (نمونه آثار هیچ،پرویزتناولی)
تصویر 1-23 (نمونه انگشتری، پرویزتناولی،تایپوگرافی)
تصویر 1-24 (نمونه جواهرات،پرویزتناولی،تایپوگرافی)
تصویر 1-25 (نمونه جواهرات امیرحسین دلبری،تایپوگرافی،ایران)
تصویر 1-26 (نمونه جواهرات امیرحسین دلبری،تایپوگرافی،ایران)
تصویر1-27 (نمونه جواهرات امیرحسین دلبری،انگشتری ،تایپوگرافی،ایران)
فصل دوم
تصویر 2-1 (هنر اسلامی، سفال و سرامیک اسلامی، بشقاب طرح دار به خط کوفی، ماورالنهروایران)
تصویر 2-2 (سفال اسلامی، قطعه از بشقاب سفالی طرح دار با خطوط خوشنویسی و با شکلی از انسان و حیوان،کاشان)
تصویر 2-3 (سفال اسلامی، پارچ و کاسه فیروزه ای رنگ، نقش بسته شده با خطوط خوشنویسی و نقش برجسته و تصاویری از صورت انسان، ایران، قرن دوازدهم)
تصویر 2-4 (سرامیک اسلامی، بشقاب نقش بسته شده با خطوط خوشنویسی به خط کوفی ساده ،ایران، نیشاپور ،قرن 15 )
تصویر 2-5 (سرامیک اسلامی، بشقاب نقش بسته شده با خطوط خوشنویسی به خط کوفی،نیشاپور، ایران)
تصویر 2-6 (سرامیک اسلامی،بشقاب با نقوش خوشنویسی به خط کوفی،نیشاپور، ایران)
تصویر 2-7 (دو کاسه در اشکال مختلف،نقش بسته شده با خط خوشنویسی،نیشاپور،ایران)
تصویر 2-8 (سفال و سرامیک اسلامی،بشقاب که حاشیه آن به خط کوفی خوشنویسی شده است،ماورالنهر)
تصویر 2-9 (سفال و سرامیــــک اسلامی،بشــــقاب با خطوط خوشنــــویسی به خط کوفی،نیشابور،ایران)
تصویر 2-10(سرامیک اسلامی،پارچ سفالی با خطوط خوشنویسی)
تصویر 2-11( سرامیک اسلامی، بشقاب نقش برجسته شده با خطوط خوشنویسی نیشابور، ایران)
تصویر 2-12(سرامیک،بشقاب طرح دار با خطوط خوشــــنویسی و نقوش گل و گیاه،ماورالنهر،قرن15-17)
تصویر 2-13(سفال و سرامیک اسلامی،کاسه با نقوش خوشنویسی کلمات الهی، خط کوفی، منطقه نیشابور، ایران)
تصویر 2-14(کاسه کوچک قلم زنی شده متعلـــق به دوره صفـــویه و شعر حافظ به خط نســـتعلیق)
تصویر 2- 15(قلمدان فلزی متعلق به قرن13)
تصویر 2-16(کاسه متعلق به قرن 15 میلادی، با اثرنقش و نگار اسلیمی ختایی قلم زنی و نقره کاری شده)
تصویر 2-17(گردن آویز نقره، متعلق به دوره غزنویان، ردیفی ازعبارات اسلامی پرحاشیه)
تصویر 2-18(انگشترمتعلق به دوره ایلخانی از طلای خالص،موزه آرمیتاژ)
تصویر 2-19(کاشی سرامیکی که به سال های پایانی حکومت ایلخانی تعلق دارد)
تصویر 2-20 (گردنبند تعویذی نقره زنان بلوچ)
تصویر 2-21 (انگشترنقره با نگین عقیق گلگون،نوشته کوفی،سده 13 و14 ه.ق؛انگشترطلابا نگین عقیق گلگون(سارد)با عبارت
یامحمد و کتیبه پیرامون مدح حضرت علی، سده14 ه.ق، ازروی کتاب انگشتری ها)
تصویر 2-22 (انگشتری های نقره، بانگین عقیق رگه دارو نوشته عربی؛عقیق گلگون با کتیبه های فارسی،13و14)
تصویر 2-23 (انگشترنقره باعقیق گلگون،1324 ه.ش؛انگشترنقره باسنگ یشم سبز،سده 13و14 ه.ش)
تصویر 2-24 (آویز یا مدال باسکه ی طلایی ناصرالدین شاه،موزه ملی ایران)
تصویر 2-25 (چهارمهر عقیق قرمز(کالسدونی) و یک مهر انگشتری از طلاونقره،12-14 ه.ق،ایران و امپراطوری عثمانی.ازروی کاتالوگ موزه متروپولتین.)
تصویر 2-26 (مهرانگشتری نقره، حکاکی شده با کتیبه ی جعفرعلی خان،سال1191 هجری)
تصویر2-27 (دو انگشترنقره با نگین عقیق کالسدونی، سده دوازدهم ه.ق)
تصویر 2-28 (انگشتر نقره با مدالیونی با نام «آقابالا» سده دوازدهم ه.ق)
تصویر 2-29 (انگشتری های نقره، با نگین حکاکی شده ،با اسامی دوازده امام)
تصویر 2-30 (انگشتری نقره،عقیق گلگون،)
تصویر 2-31 (انگشتر از نقره با مهر سنگ کریستال که روی آن کتیبه چهار خطی حک شده است.سده یازدهم ه.ق ؛انگشتر
نقره با نوعی عقیق(کالسدونی)که عبارت العزت الله برروی آن حک شده،سده دهم ویازدهم
تصویر 2-32 (مهرانگشتری طلا،حکاکی شده،دوره صفوی)
تصویر 2-33 (انگشتر طلسمی با نگین نقره، حکاکی شده بانام دوازده امام، سده 9 و 10 ه.ق)
تصویر 2-34 (آویز بیضی شکل از سنگ عقیق با قاب طلا،کتیبه هایی به خط ثلث و رقاع، دوره صفویه،موزه ملی ایران)
تصویر2-35 (انگشتر دوره صفویه، سده های10تا11 ه.ق)
تصویر 2-36 (مهرانگشتری از طلا با سنگ یشم قرمز حکاکی شده، سیاه قلم شده و اسم صاحب آن برروی آن ودرحاشیه
دوبیت شعر از سعدی برآن حک شده است)
تصویر 2-37 (انگشترنقره بانگین عقیق گلگون سده نهم ه.ق)
تصویر 2-38 (انگشتری های نقره،دوره ایلخانی،سده های6.8 ه.ق)
تصویر 2-39 (آویز، جای دعای طلا سده ی هشتم ه.ق. مازندران،موزه ایران)
تصویر 2-40 (انگشتریا مهرانگشتری نقره،سده ششم وهفتم ه.ق،سن پطرزبورگ)
تصویر 2-41 (انگشترطلا با نگین سنگ یشم،دوره تیموری)
تصویر 2-42 (انگشترطلا با نگین های فیروزه و شیشه ای سبز،سده های هشتم ونهم ه.ق،چهاردهم وپانزدهم میلادی،آناتولی)
تصویر 2-43 (جعبه دعا از فلزنقره، قرن چهارم هجری،سوره توحید، موزه ملی ایران)
تصویر 2-44 (گردنبند از فلز نقره، 1926 میلادی، آیه الکرسی: موزه بریتانیا)
فصل سوم
تصویر 3-1 (بازوبند از سنگ عقیق و فلز نقره،دوره صفویه،سوره ناس،موزه ملی
تصویر 3-2 (دستبند یا بازوبند از سنگ عقیق و فلز نقره، قرن 13هجری، نام پنج تن، ذکریاکافی، موزه ملی ایران)
تصویر 3-3 (دستبند یا بازوبند از سنگ عقیق و فلز نقره، قرن 13هجری، نام پنج تن، ذکریاکافی، موزه ملی ایران)
تصویر 3-4 (آویز بیضی شکل از سنگ عقیق با قاب طلا،کتیبه هایی به خط ثلث و رقاع، دوره صفویه،موزه ملی ایران)
تصویر 3-5(جعبه دعا از فلز نقره، قرن چهارم هجری، سوره توحید،موزه ملی ایران

70000 تومان – خرید

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

لینک های مفید

جواز های ما

تعداد کاربران 227 عدد
تعداد محصولات 919 عدد
تعداد نوشته ها 7 عدد