گرافیک سه بعدی به صورت پاورپوینت ویژه دانشجویان رشته گرافیک

سایت تخصصی هفت برگ بهترین مرجع پایان نامه ، آموزش و ارائه دهنده مقالات تخصصی

پاورپوینت گرافیک سه بعدی

قیمت محصول 23000 تومان

آسان خرید کنید

تضمین کیفیت فایل

پشتیبانی 24 ساعته

23000 تومان – خرید

0 خرید

۰دیدگاه

گرافیک سه بعدی

رتبه دادن به محصول

جزییات محصول

در این پاورپوینت در زمینه‌ی طراحی گرافیک سه بعدی، 57 اسلاید آماده شده است که مباحثی چون تعاریف اولیه و مبانی گرافیک سه بعدی، سیستم های مختصات سه بعدی، روش های مدلسازی، روش های رندرینگ ،روش های نورپردازی، نگاشت بافت گنجانده شده است.

مطالعـه نقـوش انتزاعـی ترکمـن هــا و تـاثیـرات آن هـا بـر گرافیک محیطی (پایان نامه) و  پاورپوینت مولتی مدیا و تاثیرات آن بر گرافیک برای دانشجویان علاقمند و دانشجویان رشته گرافیک از سایت هفت برگ  قابل دسترس است.

 

گرافیک سه بعدی

مبانی گرافیک سه بعدی

  • شتاب دهنده سه بعدی (3D Accelerator)
  • گرافیک سه بعدی بلادرنگ
  • پردازش نرم افزاری
  • بازی‌های 3 بعدی
  • پردازش‌های پیچیده محاسباتی
  • حرکت نرم و هموار
  • شتاب دهنده سخت افزاری، روی کارت گرافیک
  • موازی‌سازی پردازش (خط لوله) و حافظه مجزا

گرافیک سه بعدی

گرافیک سه بعدی: نمایش اجسام و اشیا سه بعدی بر روی صفحه نمایش. گرافیک سه بعدی، ساخت یک تصویر دو بعدی قابل نمایش بر روی نمایشگر کامپیوتری از روی اطلاعات یک صحنه سه بعدی می‌باشد. از لحاظ هندسه تحلیلی، هر نقطه از یک شی سه بعدی دارای 3 مولفه طول، عرض و عمق (مختصات x ، y و z )  است.

اطلاعات صحنه سه بعدی:

توصیف اشیا، منابع نورپردازی و مکان بیننده (دوربین)

  • توصیف: نوع شی، محل شی، جنس و نوع بافت شی
  • اطلاعات نورپردازی: محل منبع نور، نوع منبع، شدت نور و زاویه تابش
  • اطلاعات بیننده: مشخصات محل چشم (نقطه دید) و جهت دید.

فرآیند تبدیل اطلاعات توصیف کننده صحنه سه بعدی به تصویر دوبعدی:

  1. مرحله مدل سازی (Modeling): ارائه اشیا در فضای سه بعدی و سپس استخراج داده‌های عددی برای هر یک از این اشیا  به منظور نمایش آنها.
  2. مرحله نمایش یا رندر کردن (Rendering): تولید تصاویر دوبعدی به کمک داده‌ها و اطلاعات مدلسازی و سایر جزئیات صحنه سه بعدی.

سیستم مختصات:

  1. سیستم مختصات سه بعدی
  2. سیستم مختصات محلی
  3. سیستم مختصات جهانی
  4. سیستم مختصات دید

روش های مدل سازی در گرافیک سه بعدی

  1. مدلسازی مش چند ضلعی (Polygon Mesh)
  • مجموعه‌ای از چندضلعی‌های مسطح به هم متصل.
  1. مدلسازی توسط سطوح پارامتری (Parametric Surface)
  • چندضلعی‌های تقریب زننده سطوح، انحنا دار هستند.
  1. مدلسازی توسط تقسیم بندی فضا Space Subdivision
  • مکعب‌های پایه ای سازنده که voxel نامیده می‌شود.
  1. مدلسازی هندسه جسم جامد CSG (Constructive Solid Geometry)
  • اشیا سه بعدی پایه و منطق جبر بول.

روش‌های رندر کردن در گرافیک سه بعدی

  1. روش های غیرواقعی گرا (Non Photo-Realistic)– بلادرنگ
    1. مدل سیمی (Wire Frame)
    2. پویش چندضلعی (Polygon Rasterization)
  2. روش های واقعی گرا- روشن سازی عمومی (Global Illimination)
    1. پرتاب اشعه (Ray Casting)
    2. پویش اشعه (Ray Tracing)
    3. Radiosity

روش نورپردازی در گرافیک سه بعدی

هدف از این مرحله:

  • محاسبه شدت نور هر یک از راس‌های چند ضلعی‌هاست. به عبارت دیگر با توجه به جنس (Material) سطح هر شی سه بعدی،  چگونگی اثرات منابع نوری بر روی سطح اشیا سه بعدی.  و در آخر چگونگی انعکاس نور تابش شده از سطح شی مشخص شود.
  • استفاده برای واقعی تر جلوه دادن صحنه ها با بررسی اثرات نورپردازی.
  • نمود بخشیدن به بزرگی و حجم اشیاء. در واقع برای انجام اینکار نیاز به داشتن یک مدل ریاضی برای توصیف فیزیک نور و انعکاس نور از سطح اجسام  تا بتوانیم رنگ نهایی و روشنایی سطح شی سه بعدی را مشخص کنیم.
  • برای تخمین شدت نوری که در هر راس چند ضلعی منعکس شده و توسط بیننده صحنه سه بعدی دیده می شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • استفاده برای محاسبه شدت و رنگ نور انعکاسی هر یک از راس‌های چندضلعی‌ها

عاملین موثر در مدل‌ها

  • محل و جهت منابع نور
  • نوع منابع نور
  • رنگ و شدت نور منابع نور
  • خصوصیات ماده شی
  • محل چشم بیننده

 مدل‌های نورپردازی

  • مدلهای روشن سازی محلی (Local Illumination Models)
  • مدل های روشن سازی سراسری (Global Illumination Models)

عوامل مورد استفاده درمحاسبات نورپردازی اشیا سه بعدی

  • پرتوهای نور بازتابشی Inter-object Reflections
  • پرتوهای نور انتقالی Refractions
  • اثرات سایه های Shadows سایر اشیا (در صورت وجود)
  • مدلهای سراسری کندتر هستند. و دقیق تر و با کیفیت تر هستند. زیرا به واقعیت فیزیک نور نزدیکتر می باشند. از جمله این روشها، میتوان به  روش تعقیب اشعه (Ray Tracing) و Radiosity اشاره نمود.

مدلسازی منابع نور

  • یعنی بدست آوردن یکسری مدل ریاضی ساده برای انواع مختلف منابع نور.
  • برای این منظور، برای هر منبع نور پارامتری به اسم شدت نور Intensity تعریف می‌کنیم.
  • این شدت نور برای نورهای رنگی دارای سه جز اصلی رنگ یعنی RGB می‌باشد.
  • به عبارت دیگر یک منبع نور دارای سه شدت نور اصلی قرمز ، آبی و سبز است که با ترکیب آنها رنگ اصلی آن منبع نور تعیین می‌شود.

 

 منابع نور را به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • نور محیطی (Ambient)
  • منبع نور نقطه ای (Point Light Source)
  • منبع نور جهت دار (Directional Light Source)
  • منبع نور مخروطی (Spot Light Source)

 

نگاشت بافت در گرافیک سه بعدی

بافت (Texture) یک تصویر دو بعدی است. مدلسازی، نورپردازی و سایه زنی برای نشان دادن واقعیت سطوح کافی نیست. برقراری ارتباط بین نقاط سطح سه بعدی و پیکسل‌های بافت بافت، برای واقعی‌تر کردن یک سطح سه بعدی ونمایش جزئیات بیشتر روی یک سطح قرار می‌گیرد. مانند تصویر چوب ، سنگ ، پارچه و …

  • فرآیند نگاشت بافت دارای 2 مرحله می باشد:
    • فرآیند نگاشت بافت در مرحله مدلسازی
    • فرآیند نگاشت بافت در خط لوله رندرسازی

 

قالب: پاورپوینت با حجم (809 KB) تعداد اسلاید:  57 (قابل ادیت)

محتوای فایل شامل:

گرافیک سه بعدی
مبحث گرافیک سه بعدی
تعاریف اولیه و مبانی گرافیک سه بعدی
سیستم های مختصات سه بعدی
روش های مدلسازی
روش های رندرینگ
روش های نورپردازی
نگاشت بافت
سیستم های مختصات

و…

23000 تومان – خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

لینک های مفید

جواز های ما

تعداد کاربران 361 عدد
تعداد محصولات 1416 عدد
تعداد نوشته ها 7 عدد