پایان نامه ویژه دانشجویان رشته گرافیک در زمینه‌ی طراحی پردیس جشنواره سینمایی

سایت تخصصی هفت برگ بهترین مرجع پایان نامه ، آموزش و ارائه دهنده مقالات تخصصی

طراحی پردیس جشنواره سینمایی داخلی و خارجی

قیمت محصول 35000 تومان

آسان خرید کنید

تضمین کیفیت فایل

پشتیبانی 24 ساعته

35000 تومان – خرید

0 خرید

۰دیدگاه

پردیس جشنواره سینمایی

رتبه دادن به محصول

جزییات محصول

در زمینه‌ی پردیس جشنواره سینمایی باید گفت که معماری و سینما مجموعه‌ای از هنر و فنونی هستند. که به کمک دستان توانای معمار و فیلم‌ساز در هم آمیخته‌اند. معماری و سینما هر دو به ایجاد فضا و روح زندگی می‌پردازند و در فرایند ادراک فضا، هر دو هنر به اصول مشترکی پایبندند. جهان معماری و دنیای سینما از عناصر بنیادی مشترکی همچون صفحه، فضا، نور، حرکت و دید برخوردارند. هنر معماری در پردیس جشنواره سینمایی به عنوان عامل اصلی ایجاد تعادل و هماهنگی در شکل تصاویر و ترکیب صحنه مطرح می شود.خاصیت مکانی یا زمانی فضا، رنگ، نور، سایه روشن تاثیر متفاوتی بر بیننده می گذارد. همچنین فضاهای بصری مهم ترین عامل بیان در فیلم هستند. عوامل بصری موجود در بافت یک بنای معماری مانند: ( رنگ، سطح، خط، نقطه و …). از سایت هفت برگ  پایان نامه بررسی عناصر بصری در پوشش زنان هرمزگان با تمرکز بر روی برقع ها برای دانشجویان رشته گرافیک قابل دسترس است.

سینما چیست؟

یک رسانه دیداری شنیداری مبتنی بر فناوری است که به وسیله آن فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد و همچنین قابلیت استفاده هنری را داراست. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه و توسط مجموعه‌ای از بازیگرها، کارگردان، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود. سینما جدیدترین شاخه هنر، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارائه می‌کند. سینما همچنین به محل پخش عمومی فیلم سینمایی نیز گفته می‌شود.در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور بعنوان روز سینما گرامی داشته می‌شود.

سینما چیست؟

ساختار سینما در پردیس جشنواره سینمایی

در آغاز، سینما را بیشتر یک پدیده علمی صنعتی می‌دانستند. در سال‌های جنگ جهانی اول، سینما به عنوان یک وسیله نمایشی و سرگرمی، رونق تجاری یافت. قابلیت‌های هنری آن توسط فیلم سازان اروپایی و آمریکایی کشف شد. ریچیوتو کانودو منتقد و نظریه‌پرداز ایتالیایی، سینما را «هنر هفتم» معرفی کرد. سینما به معنی ثبت حرکات است و همان‌طور که در مباحث قبل گفتیم، پیدایش تصویر متحرک در نتیجه تکامل تکنولوژی ابزارهای عکاسی بود. به همین سبب شیوه ضبط تصویر آن، عکسبرداری پشت سر هم، البته با فواصل زمانی ثابت و متوالی است. هیچ هنری به استثنای رسانه تلویزیون، نتوانسته از لحاظ محبوبیت، فراگیری و نیروی تأثیر بر عواطف و افکار مخاطب، با سینما رقابت کند. به همین دلایل و همچنین به آن علت که سینما به صنعت فن و ابزارهای فنی اتکای زیادی دارد، آن را «هنر قرن بیستم» نامیده‌اند. سینماتوگرافی به معنای «حرکت نگاری» یا فن ضبط حرکت است.

ارتباط متقابل معماری و سینما

سینما و معماری نه تنها از نظر ماهیت حرکت بلکه از خیال زمان، فضا، ریتم، رنگ و نور، بافت، حرکت و تداوم به یکدیگر نزدیکند. سینما با ترکیب عناصری چون رنگ، نور، زاویه دید و صحنه، تدوین و صدا در جهت ایجاد رابطه ای مستحکم با بیننده خود و تسهیل سفر ذهنی او به درون فیلم دست به فضاسازی می زند در حالی که جوهر معماری فضاست. در سینما فیلم ساز به طور ذهنی فضاسازی می کند و در معماری، معمار به فضا عینیت می بخشد. سینماگر برای تجلی معانی مورد نظر خود بی نیاز از فضای معماری نیست و معماری برای گسترش و تبلیغ واقعیت‌های مجازی و تجسم فضایی نیازمند سینما است. به عنوان نمونه می توان اشاره ای به تاثیر سینما در معماری ژان نوول  داشت. علاقه به سینما در ژان نوول بسیار ریشه دار است. نوول از پدیده‌های تصویری نیز تاثیرپذیرفته است.

تاثیر پردیس جشنواره سینمایی در آموزش مفاهیم معماری

تعامل در میان هنرها ، امری متداول است و با توجه به رابطه تنگاتنگ معماری و سینما میتوان به تاثیرپذیری معماران از سینما و به کارگیری آن در ایده پردازی‌هایشان اشاره نمود. همچنین دانش و آگاهی در زمینه معماری میتواند سینماگر را در ساختن اثری بهتر یاری رساند. بدین منظور، میتوان به دنیای سینما، به عنوان یک ابزار آموزشی برای دانشجویان معماری توسل جست تا بوسیله آن درک صحیح هنری از حس مکان و زمان به آنها آموزش داده شود. در مدارس معماری برای نشان دادن ساختمان‌ها از عکس بهره می‌جویند. تصویر تنها دارای دوبعد است. تنها فیلم‌برداری است که میتواند ما را به ابعاد فضائی لازم آشنا و فضا و حجم را ظاهر سازد.

تاریخ ورود سینما به ایران

با ورود نخستین دوربین فیلم‌برداری در زمان مظفرالدین‌شاه و ورود آن به ایران آغاز می‌شود. نخستین فیلم صدادار فارسی، فیلم دختر لر بود که در سال ۱۳۱۲ خورشیدی توسط اردشیر ایرانی ساخته شد. ورود نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سال ۱۲۷۹ هجری خورشیدی توسط مظفرالدین شاه سر آغازی برای سینمای ایران به حساب می‌آید. نخستین سالن سینمای ایران در سال ۱۲۷۹ (۵ سال پس از اختراع جهانی آن توسط برادران لومیر) با نام «سینما سولی» که توسط کاتولیک‌ها در شهر تبریز تأسیس شده بود، آغاز به کار کرد؛ اما به دلیل عدم دسترسی به فیلم‌های جدید، در سال ۱۲۹۵ تعطیل شد.

مشکلات سینمای ایران

سینمای ایران طی تاریخ صدساله خود و به خصوص بعد انقلاب ۵۷ همواره زیر سایه ترس، فشار و سرکوب افراد متعصب، قشری و تندروی مذهبی به کار خود ادامه داده و از جانب آنها لطمات فراوانی دیده است. بعد از انقلاب طی سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ به دلیل نبودن ضوابط تدوین شده فیلمسازی، سینمای ایران تقریباً در وضعیتی نابسامان بسر می‌برد. پس از سال  ۱۳۶۲ با تدوین ضوابط فیلمسازی که با توجه به شرایط پس از انقلاب تنظیم شده بود و از طرف دیگر به دلیل مصادره بسیاری از سینماها و شرکت‌های تولید فیلم و اعمال نظارت دولتی بر آنها به طور غیر مستقیم نقش عامل سودآوری در سینما کمرنگ تر شد.

پردیس جشنواره سینمایی پارک ملت

پروژه‌ی پردیس سینمای پارک ملت در منطقهی 3 شهرداری تهران و در زمینی کشیده و بدون شکل مشخص به مساحت 6 هزار متر مربع در منتهیالیه جنوب غربی پارک ملت طرح و اجرا شده است. این پروژه با زیر بنای 15 هزار متر مربع، شامل 4 سالن سینما هر یک به ظرفیت 300 نفر و یک سالن نمایش کوچک به ظرفیت 30 نفر به همراه فضاهای نمایشگاهی، رستوران و کافیشاپ، فروشگاه کتاب و CD و فضاهای اداری و خدماتی مورد نیاز میتواند در ساعات ازدحام جمعیتی در حدود 2200 نفر را در خود جای دهد. این مجموعه از شمال و شرق به محوطه‌ی پارک و از جنوب به بزرگراه نیایش و از غرب محوطهی مجموعهی ورزشی انقلاب محدود میشود.

پردیس جشنواره سینمایی پارک ملت

قالب: فایل ورد قابل ادیت (تعداد صفحه:90) (حجم فایل(6.6 MB))
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
شناخت سینما
سینما چیست
ساختار سینما
ارتباط متقابل معماری و سینما
سینما آیینه هویت مکان و شهر
طراحی صحنه و تأثیر آن برفضای فیلم
تأثیرسینما در آموزش مفاهیم معماری
پیشینه سینما
تاریخچه
تاریخ ورود سینما به ایران
اولین فیلم ناطق
مشکلات سینمای ایران
بستر پروژه و مکان یابی ها
عوامل اقلیمی
تابش آفتاب
رطوبت هوا
دمای هوا
وزش باد
بارندگی
معرفی سایت
دلایل انتخاب سایت
موقعیت سایت
شاهراه های اصلی ارتباط با سایت
تحلیل سایت
همجواری ها
دسترسی به سایت
وضعیت ترافیک شهری
نمونه های موردی
پردیس جشنواره سینمایی پارک ملت
بررسی نمونه موردی خارجی به لحاظ فرم
ساختمان اداری کارخانه ی توبیاس گراو، آلمان
برنامه ریزی فیزیکی
بررسی عملکرد
فضای نمایش
صندلی تماشاگران
ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما
اتاق پروژکتور و ملحقات آن
پرده ی نمایش
زاویه دید
آکوستیک
نورپردازی
فضای خدماتی
سالن انتظار سینما
سرویسهای بهداشتی سینما
برنامه فیزیکی
فضای اداری
فضای نمایش
فضای خدماتی
فضای فرهنگی
تاسیسات
ایده های طراحی معماری
اهداف طرح
ایده های طراحی
مشترکات سینما و معماری به لحاظ مفهومی
نتیجه طراحی
نحوه رسیدن به فرم
سازه پروژه
ساختمان های اسکلت فلزی
مزایا
معایب
سیستم قاب خمشی
ورق کامپوزیت آلومینیوم
تاسیسات پروژه
تاسیسات مکانیکی
فن کویل
اجزای تشکیل دهنده فن کویل
هوا ساز
اسپیلت
تا-سیسات الکتریکی
فهرست منابع و مآخذ
پیوست
فهرست تصاویر
نمای شهر شیراز
میانگین جهت و سرعت باد های غالب
موقعیت سایت
شاهراه های اصلی ارتباط با سایت
تجزیه و تحلیل سایت
همجواری ها
دسترسی به سایت
وضعیت ترافیک شهری
عکس هوایی قرارگیری حجم در سایت
پرسپکتیو های داخلی پردیس سینما ملت
دیاگرام فضایی پردیس سینمایی پارک ملت
سیستم سازه ای پردیس  جشنواره سینمایی پارک ملت
پرسپکتیو خارجی پردیس سینمایی پارک ملت
چشم انداز و دسترسی به پردیس سینمایی پارک ملت
پردیس سینما ملت
پردیس سینما ملت
پلان طبقه زیرزمین پردیس سینما ملت
پلان طبقه اول پردیس سینما ملت
پلان طبقه دوم پردیس سینما ملت
پردیس سینما ملتB_B برش
پردیس سینما ملتC_C برش
عکس هوایی از ساختمان توبیاس
پلان طبقه اول
پلان طبقه دوم
مقطع عرضی ساختمان
مقطع طولی ساختمان
عناصر سازه ای متشکل از تیرهای شیب دار، قالب های منحنی عرضی و ستون های مفصلی
استفاده از تیرهای چوبی برای نگهداری پوشش آلومینیومی بیرونی ساختمان
جزییات اتصال ستونهای چوبی به زیر تیرهای چوبی
پانل های شیشه ای فتوولتایی با امکان دوران
اتصالات مثلثی که نیرو را از موتورهای دوران دهنده به پانل های شیشه ای منتقل می کنند.
مقطع جداره ی نما( چپ ) که نشانگر اتکای پانل های شیشه ای منحنی نما بر قاب های عرضی چوبی منحنی است
ساز و کار چرخش و سایه اندازی پانل های شیشه ای نما
استفاده از پنل های شیشه ای در نمای ساختمان
زاویه دید
اتود نمای اصلی
برش در مقاطع (دکوپاژ)
فرم نهایی
اضافه شدن پله
اضافه شدن نورگیرهای سقفی
اضافه شدن دیواره ستون غیرباربر
اتصالات صلب ( گیردار)
لایه های ورق کامپوزیت
فن کویل
هواساز
اسپیلت
فهرست جداول
راهروهای سالن نمایش
زوایای دید
فاصله تصویر
فضای اداری
فضای نمایش
فضای خدماتی
فضای تاسیسات
فضای فرهنگی
مشترکات معماری و سینما
فهرست نمودارها
موقعیت و زوایای تابش خورشید در عرض جغرافیایی 29 درجه ی شمالی
معدل درجه حرارت هوا و رطوبت نسبی در ماه های مختلف سال
جهت و سرعت باد طبق آمار ایستگاه سینوپتیک از تاریخ تاسیس
35000 تومان – خرید

محصولات مرتبط

پاورپوینت شناخت روستای کدنج

شامل 0 فروش 14000 تومان

معماری هلند (فروبومان)

شامل 0 فروش 6500 تومان
سازه اسپایدر

پاورپوینت سازه اسپایدر

شامل 1 فروش 12000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

لینک های مفید

جواز های ما

تعداد کاربران 298 عدد
تعداد محصولات 1336 عدد
تعداد نوشته ها 7 عدد